Правила прийому дітей до ЗДО

Відповідно до Закону України "Про дошкільну освіту" (Із змінами, внесеними згідно із Законом № 4059-IX від 19.11.2024)


Розділ II. ДОСТУПНІСТЬ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Стаття 8.Право дитини на здобуття дошкільної освіти
1. В Україні гарантується право на здобуття дошкільної освіти та створюються можливості для його реалізації з урахуванням індивідуальних особливостей, особливих освітніх та інших потреб і можливостей кожної дитини.
Дошкільна освіта здобувається, як правило, до шести років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося шість років (дітям з особливими освітніми потребами - сім років) і які не розпочали здобувати початкову освіту, мають право продовжити здобувати дошкільну освіту до їх зарахування до початкової школи відповідно до законів України"Про освіту"і"Про повну загальну середню освіту".
2. Кожній дитині незалежно від підстав її перебування в Україні гарантується безоплатне здобуття дошкільної освіти у державних та комунальних закладах освіти.
3. Іноземці та особи без громадянства здобувають дошкільну освіту в Україні відповідно до законодавства про дошкільну освіту.
4. Кожна дитина має право на здобуття дошкільної освіти у найбільш доступному і наближеному до місця її проживання комунальному закладі освіти.
Право дитини на здобуття дошкільної освіти у комунальному закладі освіти, за яким закріплена територія обслуговування, на якій проживає дитина, не обмежує право батьків дитини обирати інший заклад дошкільної освіти відповідно до законодавства.
5. Діти з особливими освітніми потребами, в тому числі зумовленими фізичними, психічними, інтелектуальними та/або сенсорними порушеннями, розладами поведінки, мають право на здобуття дошкільної освіти відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.
6. Діти, у тому числі діти з особливими освітніми потребами, можуть здобувати дошкільну освіту за вибором їхніх батьків:
у закладах дошкільної освіти незалежно від підпорядкування та форми власності;
у дошкільних підрозділах юридичних осіб, у тому числі закладів освіти;
у сім’ї - за сімейною (домашньою) формою здобуття дошкільної освіти;
за допомогою фізичних осіб - підприємців, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.

Стаття 10.Забезпечення доступності дошкільної освіти

1. Доступність дошкільної освіти забезпечують органи державної влади, органи місцевого самоврядування, засновники закладів освіти, інших суб’єктів освітньої діяльності та суб’єкти освітньої діяльності.
2. Забезпечення доступності дошкільної освіти включає:
реалізацію нормстатей 8і9цього Закону;
визначення порядку зарахування, відрахування та переведення до закладів дошкільної освіти;
забезпечення територіальної доступності дошкільної освіти;
педагогічну підтримку батьків щодо розвитку, виховання та навчання дітей;
запровадження і розвиток різних форм здобуття дошкільної освіти;
облаштування території, будівель, споруд і приміщень закладу дошкільної освіти з урахуванням потреб і можливостей маломобільних груп населення;
дотримання принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування в освітньому процесі;
забезпечення навчально-методичними матеріалами, технічними, програмними, комунікаційними та іншими засобами і обладнанням, необхідними для організації освітнього процесу;
провадження освітнього процесу із застосуванням засобів і методів розвитку, виховання, навчання, форм взаємодії з вихованцями, що є найбільш прийнятними для дітей відповідного віку та враховують їхні освітні потреби, зокрема шляхом адаптації/модифікації змісту освітньої програми.
3. Кожному вихованцю гарантується безоплатне здобуття дошкільної освіти у державному, комунальному закладі дошкільної освіти з можливістю перебування в ньому за запитом батьків до 11 годин на день.
На підставі звернення одного з батьків у державному, комунальному закладі дошкільної освіти за рішенням засновника створюються умови для перебування вихованця понад гарантований обсяг часу, але не більше 12 годин на день (крім цілодобового перебування за наявності підстав і відповідно до порядку, визначених цим Законом).
Послуга перебування вихованця в державному, комунальному закладі дошкільної освіти понад гарантований обсяг часу може надаватися за кошти засновника, батьків, з інших джерел, не заборонених законодавством. Порядок надання такої послуги, порядок і розмір її оплати, підстави звільнення від оплати визначаються засновником.

Стаття 11.Забезпечення територіальної доступності дошкільної освіти

1. Територіальну доступність дошкільної освіти забезпечують у межах повноважень органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування шляхом:
врахування демографічної ситуації, стану мережі та спроможності закладів освіти, результатів обліку дітей для цілей планування та забудови відповідних територій;
формування та утримання мережі комунальних закладів дошкільної освіти відповідно до потреб жителів відповідних територій;
максимальної наближеності місця здобуття дошкільної освіти до місця проживання дитини;
перевезення (за потреби) педагогічних працівників до місця здобуття дошкільної освіти дітьми та у зворотному напрямку (до місця проживання педагогічних працівників);
забезпечення рівних умов для розвитку закладів дошкільної освіти усіх форм власності та створення умов для розвитку інших суб’єктів освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти;
планування та закріплення територій обслуговування за комунальними закладами дошкільної освіти;
сприяння запровадженню різних форм здобуття дошкільної освіти з урахуванням потреб дітей та вибору батьків;
створення та забезпечення функціонування мобільних дитячих садків для надання освітніх послуг у сфері дошкільної освіти за місцем проживання дітей на територіях, на яких не забезпечено безоплатне здобуття дошкільної освіти в інший спосіб;
запровадження інших форм (політик) забезпечення територіальної доступності, визначених цим Законом або рішенням відповідного органу місцевого самоврядування.

Стаття 12.Форми здобуття дошкільної освіти

1. Діти мають право на здобуття дошкільної освіти в різних формах або шляхом їх поєднання.
2. Основною формою здобуття дошкільної освіти є очна (денна).
Заклади дошкільної освіти за можливості, з урахуванням запитів батьків дітей та за рішенням засновника (засновників) відповідних закладів дошкільної освіти, можуть також запроваджувати мережеву та/або дистанційну форму здобуття дошкільної освіти, та/або педагогічний патронаж.
Батьки мають право організовувати здобуття їхніми дітьми дошкільної освіти за сімейною (домашньою) формою.
3. Батьки дітей самостійно обирають форми здобуття дошкільної освіти.
4. Положення про форми здобуття дошкільної освіти затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Стаття 13.Зарахування, відрахування та переведення дітей

1. Порядок зарахування, відрахування та переведення дітей до державних і комунальних закладів освіти для здобуття дошкільної освіти затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
Порядок зарахування, відрахування та переведення дітей до приватних і корпоративних закладів дошкільної освіти визначається їхніми засновниками.
2. Діти зараховуються до комунальних закладів дошкільної освіти для здобуття дошкільної освіти у такій черговості:
1) діти, які проживають на території обслуговування відповідного закладу дошкільної освіти, у такій черговості:
діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, діти загиблих (померлих) ветеранів війни, Захисників і Захисниць України, визначенихстаттями 10і10-1Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", діти, які перебувають у складних життєвих обставинах та на обліку в службах у справах дітей, діти, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, діти з особливими освітніми потребами;
діти старшого дошкільного віку;
діти військовослужбовців, діти з числа внутрішньо переміщених осіб, діти осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
діти, які є рідними братами або сестрами дітей, які здобувають дошкільну освіту у відповідному закладі дошкільної освіти (якщо вони проживають на території обслуговування такого закладу дошкільної освіти);
інші діти, які проживають на території обслуговування відповідного закладу дошкільної освіти;
2) діти працівників відповідного закладу дошкільної освіти (якщо вони не проживають на території обслуговування такого закладу дошкільної освіти);
3) діти, які є рідними братами або сестрами дітей, які здобувають дошкільну освіту у відповідному закладі дошкільної освіти (якщо вони не проживають на території обслуговування такого закладу дошкільної освіти);
4) інші діти, які не проживають на території обслуговування відповідного закладу дошкільної освіти, але яким було відмовлено у зарахуванні до закладу дошкільної освіти, на території обслуговування якого вони проживають;
5) інші діти, які не проживають на території обслуговування відповідного закладу дошкільної освіти.
У межах кожної із зазначених категорій діти зараховуються до закладу дошкільної освіти у порядку надходження заяв про зарахування.

Директор зараховує дітей до ЗДО протягом календарного року на вільні місця в порядку черговості надання заяв про зарахування.

Батьки повинні пред’явити директору оригінал документа, що підтверджує право на першочергове зарахування дитини. Якщо право на першочергове зарахування не підтверджено, дитину зараховують до закладу на загальних підставах.

Документи, які подають батьки:

- заява батьків або осіб, які їх замінюють про зарахування дитини до ЗДО;

- медичну довідку, видану відповідно до статті 15 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» від 06.04.2020 №1645-ІІІ, разом із висновком про те, що дитина може відвідувати ЗДО (якщо немає висновку лікаря про те, що дитина може відвідувати ЗДО, це дає право директору ЗДО відмовити батькам у зарахуванні дитини до закладу);

- копію свідоцтва про народження дитини.

Для зарахування дитини з особливими освітніми потребами до заяви про зарахування батьки додають висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.

Для зарахування дитини з інвалідністю до закладу дошкільної освіти до заяви про зарахування батьки додають:

- копію медичного висновку про дитину з інвалідністю віком до 18років, що видала лікарсько-консультативна комісія закладу охорони здоров’я, або копію посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю» від 16.11.2000 №2109-III;

- копію індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю.

Під час прийому дитини до закладу, керівник зобов’язаний ознайомити батьків або осіб, що їх замінюють, із Статутом закладу дошкільної освіти, Правилами внутрішнього розпорядку та розпорядком дня.

Групи у закладі комплектуються за віковими (одновіковими, різновіковими), ознаками.

Для задоволення освітніх, соціальних потреб, організації корекційно-розвиткової роботи у закладі можуть створюватися інклюзивні групи для розвитку дітей з порушенням слуху, зору, мови, опорно-рухового апарату, інтелекту, затримкою психічного розвитку.

Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється наприкінці оздоровчого періоду (серпень).

За дитиною зберігається місце в закладі у разі:

- її хвороби

- карантину

- санаторного лікування

- на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють

- у літній оздоровчий період (75 днів).

Відрахування дитиниі із закладу здійснюється:

- за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;

- на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у закладі дошкільної освіти;

- у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом двох місяців.

Адміністрація закладу дошкільної освіти письмово повідомляє батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини не менш як за 10 календарних днів.

Окреслюючи завдання на найближчу перспективу колектив закладу дошкільної освіти вважає головним своїм призначенням – забезпечення реалізації права громадян на здобуття цілісного розвитку дитини шляхом її виховання, навчання, розвитку її розумових і творчих здібностей , сприяння інтеграції в суспільство та набуття необхідних життєвих і соціальних навичок.

МИ ПРАЦЮЄМО ДЛЯ ВАШИХ ДІТЕЙ!
ЧЕКАЄМО НА ВАС У НАШОМУ ЗАКЛАДІ!
Кiлькiсть переглядiв: 419

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.