ЗАТВЕРДЖЕНО

Директор КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ВИСОЧАНСЬКИЙ ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ

ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

ХАРКІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

_____________ О. ГРИЦЕНКО

_________________2023

Освітня програма

КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ВИСОЧАНСЬКИЙ ЗАКЛАД

ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК)

КОМБІНОВАНОГО ТИПУ

ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

ХАРКІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

на 2023/2024 навчальний рік

СХВАЛЕНО

на засіданні педагогічної ради

КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ВИСОЧАНСЬКИЙ ЗАКЛАД

ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

ХАРКІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

Протокол від ________ 2023 №1

Голова педагогічної ради

_______________ О. ГРИЦЕНКО

Вступна частина

Програма розроблена відповідно до вимог Законів України «Про освіту»,«Про дошкільну освіту»,«Про охорону дитинства», «Про забезпечення функціонування української мови якдержавної», Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція), Положення про дошкільний навчальний заклад (нова редакція), Концепції освіти дітей раннього та дошкільного віку, Концепції Нової української школи.

Освітню діяльність в закладі дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році буде організовано у відповідності до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» (нова редакція від 01.01.2021 № 2628-III), Указу Президента України від 18.05.2019 № 286/2019 «Про стратегію національно-патріотичного виховання», Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), Концепції національно-патріотичного в системі освіти України (затверджено наказом МОН України від 06.06.2022 № 527), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), листів Міністерства освіти і науки: «Організація роботи вдошкільних навчальних закладах улітній період» (від 16.03.2012 № 1/9‑198), «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи вдошкільних навчальних закладах улітній період»(від 28.05.2012 № 1/9-413), «Про розроблення програм для дошкільної освіти» (від 28.02.2013 № 1/9-152), «Щодо вирішення окремих питань діяльності керівників гуртків дошкільних навчальних закладів» (18.09.2014 № 1/9-473), «Щодо організації роботи змузичного виховання дітей удошкільних навчальних закладах» (від02.09.2016 № 1/9-454), «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи вдошкільних навчальних закладах» (від02.09.2016 № 1/9-456), «Про організацію національно-патріотичного виховання удошкільних навчальних закладах» (від25.07.2016 № 1/9-396), «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти збатьками вихованців» (від 11.10.2017 № 1/9-546), «Щодо забезпечення наступності дошкільної тапочаткової освіти» (від 19.04.2018 № 1/9‑249), «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» (від 14.02.2019 № 1/11-1491), наказу Державної служби якості освіти України «Про затвердження Методичних рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти» (від 30.11.2020 № 01-11/71), Інформація Міністерства освіти і науки України щодо особливостей організації 2022/23 навчального року (від 06.07.2022), «Планування роботи закладу дошкільної освіти на рік» (від 07.07.2021 № 1/9-344), «Про переліки навчальної літератури та начальних програм, рекомендованих Міністерством освіти інауки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у2023/2024 навчальному році», «Про рекомендації для працівників ЗДО на період дії воєнного стану в Україні» (від 02.04.2022 № 1/3845-22), Інструктивно-методичних матеріалів щодо порядку підготовки закладу освіти до нового навчального року та опалювального сезону з питань цивільного захисту, охорони праці та безпеки життєдіяльності (Лист Міністерства освіти і науки України від 26.07.2022 № 1/8462-22), «Про підготовку закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2023/24 року» (від 17.05.2023 № 1/6990-23), «Про організацію безпечного освітнього простору в закладах дошкільної освіти та обладнання укриттів» (від 20.06.2023 № 1/8820-23), «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році» (від 21.08.2023 № 1/12490-23), власного Статуту та інших нормативно-правових документів в сфері освіти.

Пріоритетний напрям роботи за яким здійснює діяльність заклад дошкільної освіти у 2023/2024 році – формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку. Освітній процес здійснюється українською мовою.

Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, літній оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня. Терміни проведення канікул:

· літні - 90 календарних днів з 01 червня по 30 серпня,

· осінні - 5 календарних днів з 26 жовтня по 30 жовтня,

· зимові - 10 календарних днів з 01 січня по 10 січня,

· весняні –10 календарних днів з 01квітня по 10 квітня.

У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-продуктивна діяльність.

Режим закладу дошкільної освіти 5-денний. 12 груп працюють за режимом перебування дітей – 9 год. Освітній процес відбувається в дистанційному форматі до особливих розпоряджень.

Педагогічний колектив закладу дошкільної освіти в 2023/2024 навчальному році буде працювати над методичною проблемою «Формування основ патріотичного виховання у дошкільників як засобу всебічного розвитку особистості майбутнього громадянина» і визначаєнаступні пріоритетні завдання роботи:

1. Продовжувати роботу педагогічних працівників щодо формування соціально-громадянської компетентності у дітей дошкільного віку.

2. Створення безпечного освітнього середовища та реалізація права на безпечні та нешкідливі умови навчання та виховання дошкільників.

3. Створення сприятливих умов для виховання екологічної культури особистості, усвідомлення себе частиною природи, почуття відповідальності за неї як за національне багатство, основи життя на Землі.

Забезпечення цілеспрямованого педагогічного та батьківського впливу на формування національно-патріотичної свідомості дошкільників.

У закладі дошкільної освіти функціонує 12 вікових груп:

· перша молодша (від 2 до 3 років) – 1 група;

· друга молодша (від 3 до 4 років) – 4 групи;

· середня (від 4 до 5 років) – 3 групи;

· старша (від 5 до 6 (7) років) – 4 групи, одна з яких спеціального призначення – логопедична.

Заклад реалізує різні форми охоплення дошкільною освітою дітей території обслуговування: групи повного дня, соціально-педагогічний патронат, забезпечує роботу Консультативного центру для батьків або осіб, які їх замінюють і дітей, які виховуються в умовах сім’ї.

В освітньому процесі закладу реалізується зміст інваріантної та варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти за комплексними та парціальними програмами.

Зміст інваріантної складової забезпечується чинною Освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина».

Варіативна складова забезпечена використанням парціальної програми «Дитяча хореографія» (програма хореографічної діяльності для дітей від 3 до 7 років).

Мета освітньої програми – реалізація комплексу розвивальних, виховних, навчальних функцій та змістовних напрямів організації життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 2 до 6(7) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому етапі.

Завдання програми – сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6(7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу

Структура програми –визначення освітніх напрямів відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, визначення загального обсягу навантаження на кожний вік дитини: ранній вік (третій рік життя), молодший вік (четвертий рік життя), середній вік (п’ятий рік життя), старший дошкільний вік (шостий рік життя). Кожний освітній напрям завершується показниками компетентності.

Види діяльності

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми напрямами відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу. Види діяльності плануються за освітніми напрямами : «Ознайомлення із соціумом», «Ознайомлення з природним довкіллям», «Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо), «Сенсорний розвиток», «Логіко-математичний розвиток», «Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування», «Здоров’я та фізичний розвиток». Реалізація програми передбачає врахування принципу інтеграції освітніх у відповідності з віковими можливостями і особливостями вихованців.

Освітня та корекційно-розвиткова робота в спеціальній групі для дітей з порушенням мовлення здійснюється згідно з вимогами Освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина», Логопедичного практикуму: подолання фонетико-фонематичного недорозвитку мовлення у дошкільників. Навчально-методичний посібник, Рібцун Ю.В., авторської програми Рібцун Ю.В «Корекція фонетико фонематичного недорозвитку мовлення дітей 4-6 років».

Форми організації освітнього процесу

Набуття різних видів компетенцій дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності (ігровій – провідній для дітей дошкільного віку; руховій; природничій; предметній; образотворчій, музичній, театральній, літературній; сенсорно-пізнавальній і математичній; мовленнєвій; соціокультурній та інших) і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних (доступних) знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію. Організоване навчання проводиться у формі занять, починаючи з 3-го року життя. Протягом дня рівномірно розподіляються всі види активності за основними лініями розвитку залежно від бажань та інтересу дітей.

Тривалість спеціально організованих фронтальних занять становить:

· у першій молодшій групі – не більше 10 хвилин;

· у другій молодшій групі – не більше 15 хвилин;

· у середній групі –20 хвилин;

· у старшій групі –25 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями – не менше 10 хвилин.

Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності, проводяться переважно в першу половину дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа, четвер), поєднуються та чергуються із заняттями з музичного виховання та фізичної культури.

Враховувати особливості дітей дошкільного віку під час організації освітнього процесу в дистанційному форматі заняття проводяться за згоди батьків:

· з дітьми молодшого та середнього дошкільного віку проводяться не більше 10 хвилин;

· старшого дошкільного віку – 15 хвилин.

Організація проведення освітнього процесу у спеціальній групі для дітей з порушенням мовлення має свою специфіку.

Учителем-логопедом і вихователем у спеціальній групі для дітей з порушенням мовлення проводяться ігри-заняття з формування мовленнєвої діяльності, які мають єдину корекційно-розвивальну спрямованість.

Учитель-логопед проводить:

· фронтальні ігри-заняття – з усіма дошкільниками групи упродовж 25 хв.;

· підгрупові ігри-заняття – з 4-6 особами (залежно від логопедичного висновку та наповнюваності групи) упродовж 25 хв.;

· індивідуальні ігри-заняття – з однією дитиною 10-15 хв.

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу.

Значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) сприяє блочно-тематична організація освітнього процесу на засадах інтеграції, яка істотно знижує навчальне навантаження на дітей. При цьому тривалість інтегрованого заняття збільшується за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно в молодшій, середній, старшій групах). За освітньою потребою проводяться інтегровані заняття для закріплення набутих дітьми знань і вмінь в різних видах дитячої діяльності протягом дня. Варіанти інтеграції можуть бути різні залежно від теми блоку, мети та завдань, визначених для її реалізації.

В умовах сьогодення організація освітнього процесу повинна відбуватися з урахуванням безпекової ситуації за допомогою очної, дистанційної або змішаної форми роботи. Реалізація освітнього процесу відповідно до ситуації буде здійснюватися з використанням синхронного і асинхронного навчання.

Враховуючи вікові особливості дітей дошкільного віку, ключовою передумовою налагодження ефективного та дієвого освітнього процесу є партнерська взаємодія між батьками та педагогічним колективом.

У складних умовах, задля забезпечення ефективності комунікації з батьками, вихователями й усіма задіяними в освітньому процесі, буде обрано оптимальні для виконання кожного конкретного завдання канали комунікації в онлайн-режимі, а саме:

- розміщення на сайті ЗДО рекомендацій для батьків щодо роботи з дітьми відповідно до їхнього віку;

- створення спільнот з батьками, вихователями в соціальних мережах Viber, використання електронних платформ Zoom з метою надання інформаційно-освітніх та психолого-педагогічних послуг.

Забезпечено функціонування гуртків за інтересами:

· Гурток «Розумні дошкільнята» – для дітей старшої групи. Напрямок –логіко-математичний розвиток. (Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина», наук. кер. проекту – Огнев`юк В. О., авт. колектив – Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Богданець-Білоскаленко Н. І. та ін.);

· Гурток «Здоров’ятко» – для дітей старшої групи. Напрямок – валеологічне виховання. (Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина», наук. кер. проекту – Огнев`юк В. О., авт. колектив – Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Богданець-Білоскаленко Н. І. та ін.);

· Гурток «Школа шляхетності» – для дітей середньої групи. Напрямок –моральне виховання. (Програма з морального виховання дітей дошкільного віку (видання 2-е оновлене зі змінами і доповненнями) «Скарбниця моралі», авт. Лохвицька Л.В.);

· Гурток «Грація» – для дітей старшої групи. Напрямок – музична та театралізована діяльність. (Програма хореографічної діяльності дітей від 3-х

до 7-ми років «Дитяча хореографія», авт. Шевчук А.С.);

· Гурток «Берегиня» – для дітей середньої групи. Напрямок – народознавство. (Програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна — моя Батьківщина» (за наук. ред. Рейпольської О. Д., авт: Каплуновська О.М., Кичата І.І., Палець Ю.М.).

Робота в гуртках за інтересами дітей ЗДО, є самостійною додатковою організаційною формою освітнього процесу. Її мета: задовольняти потреби й зацікавленості дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні, загальні та спеціальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно виявляти обдарованість. За бажанням батьків у закладі організовується додаткова платна послуга вивчення англійської мови та хореографії. Заняття в гуртках за інтересами переважно планується в другій половині дня. Тривалість гурткової роботи – 15-25 хв. залежно від віку дітей. День проведення гурткової роботи визначено у розкладі занять кожної вікової групи.

Для програмно-методичного забезпечення освітнього процесу використовуються навчальні видання, рекомендовані Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2023/2024 навчальному році, розміщені на сайті Міністерства освіти і науки України (http://mon.gov.ua/activity/education/doshkilna/norm-baza.html).

У закладі впроваджується інноваційна освітня діяльність:

· використання ІКТ у освітньому процесі;

· елементи методики ТРВЗ;

· гуманістичне виховання за творами В. О. Сухомлинського;

· авторська програма «Навчання читанню» за методикою Л.В. Шелестової;

· Ігрова технологія «Ребус-метод» Л.В. Штернберга;

· Інтелектуально-творчий розвиток дошкільників за технологією В’ячеслава Воскобовича «Казкові лабіринти гри»;

· вивчення ефективного досвіду роботи вихователя КЗ «ВИСОЧАНСЬКИЙ ЗДО» Скакун Т.Ю. «Становлення особистості дошкільника в процесі розвитку пізнавальної активності»; вихователя КЗ «Покотилівський ЗДО» Трощій А.В. «Формування у старших дошкільників першооснов патріотичного виховання засобами народознавства в гуртковій роботі»; вихователя КЗ «ПОКОТИЛІВСЬКИЙ ЗДО» Семерні М.О. «Розвивальні технології, як засіб інтелектуального розвитку дітей».

Робочий навчальний план

КЗ «ВИСОЧАНСЬКИЙ ЗДО» на 2023/2024навчальний рік

В освітньому процесі закладу реалізується зміст інваріантної та варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти за комплексними та парціальними програмами.

Інваріантна складова

Програми Автор Ким, коли затверджені
Комплексні
Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина» наук. кер. проекту – Огнев`юк В. О., авт. колектив – Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Богданець-Білоскаленко Н. І. та ін. лист ІМЗО від 14.07.2020 №22.1/12-Г-572, Лист МОН від 23.07.2020 №1/11-4960
Парціальні освітні програми
«Скарбниця моралі». Програма з морального виховання дітей дошкільного віку (видання 2-е оновлене зі змінами і доповненнями) Лохвицька Л.В. лист ІМЗО від 08.11.2019 №22.1/12-Г-1054
«Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» Гавриш Н.В., Пометун О.І. лист ІМЗО від 12.02.2019 № 22.1/12-Г-46
Програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина» (за наук. ред. Рейпольської О. Д., авт: Каплуновська О.М., Кичата І.І., Палець Ю.М.) Протокол № 3 від 21.06.2022 Зареєстрований у Каталозі №1.0009-2022
Парціальна програма з патріотичного виховання для дітей старшого дошкільного віку «Моя країна – Україна» Гавриш Н.В, Косенчук О.Г. Піроженко Т.В. Протокол №4 від 29.06.2022 Зареєстрований у Каталозі № 1.0013-2022
Інтелектуальна мозаїка Парціальна програма інтелектуального розвитку дітей раннього та передшкільного віку Зданевич Л.В. Пісоцька Л.С., Миськова Н. М., Таранціца С.В. Лист ІМЗО від 08.11.2019 №22.1/12-Г-1052
Програми і посібники для роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби
Корекційно- розвиткова робота із загальним та фонетичним недорозвиненням мовлення молодшого та старшого дошкільного віку. Програма Кравцова І.В. Стахова Л.Л. Лист ІМЗО від 15.07.2019 №22.1/12-Г-577
«Корекція фонетико-фонематичного недорозвитку мовлення дітей 4-6 років», авторська програма Рібцун Ю.В. лист ІМЗО від 19.04.2019 №2.1/12-Г-233
Варіативна складова БКДО
Дитяча хореографія. Програма хореографічної діяльності дітей від 3до 7 років. Шевчук А.С. Лист ІМЗО від 18.05.2020 №22.1/12-Г-282

Розподіл занять на тиждень на дитину у групах загального розвитку

на 2023/2024навчальний рік

за програмою «Дитина»

Види діяльності за освітніми лініями Кількість занять на тиждень за віковими групами
Перша молодша (від 2 до 3 років) Друга молодша (від 3 до 4 років) Середня (від 4 до 5 років) Старша (від 5 до 6 (7) років)
Ознайомлення із соціумом 1 2 2 3
Ознайомлення з природним довкіллям 1 1 1 2
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)1 4 4 5 5
Сенсорний розвиток 2 - - -
Логіко-математичний розвиток - 1 1 2
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 1 2 3 3 3
Здоров’я та фізичний розвиток 2 2 3 3 3
Загальна кількість занять на тиждень 3 10 11 12 15
Додаткові освітні послуги на вибір батьків3: - хореографія; - моральне виховання; - валеологія; - народознавство - - - - 1 - 1 1 - 1
Максимальна кількість занять на тиждень 10 11 13 18
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) 1,6 2,75 4,0 6,25

Примітки:

1. Заняття з художньої літератури планується таким чином: у середній та старшій групах 1заняття на тиждень може бути проведено за рахунок кількості занять з художньо-продуктивної діяльності; з розвитку мовлення у ІІмолодшій групі; у Імолодшій групі та групі раннього віку ‒ інтегруватися у вище названі заняття. Художньо-продуктивна діяльність (образотворча) може проводитися у другу половину дня у дошкільних групах (4-ий, 5-ий, 6-ий р.ж.).

2. Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей. Фізкультурні заняття можуть проводитися у другу половину дня у дошкільних (4-ий, 5-ий, 6-ий р.ж.) групах.

3. Заняття гуртків у групах з довготривалим терміном перебування проводяться для дітей, які відвідують навчальні заняття, у інші дні, щоб запобігти перевантаження дітей. З перелічених гуртків діти відвідують заняття відповідно до своїх інтересів та побажань батьків. Кількість занять на тиждень не перевищує гранично допустиме навчальне навантаження на дитину.

Особливості планування та проведення занять різних типів

відповідно до орієнтовного розподілу занять

та гранично допустимого навантаження та дітей

Заняття із ознайомлення із соціумом

• Спрямовані на реалізацію освітньої лінії Базового компонента «Дитина в соціумі», частково – «Особистість дитини».

• Передбачають формування навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, здоров’язберігальної компетентності, реалізацію завдань патріотичного виховання дошкільників, у тому числі засобами народознавства.

Художньо-продуктивна діяльність

• Передбачає заняття з музичної, образотворчої діяльності, художньої літератури. Театралізована діяльність може буди присутня протягом дня як самостійний вид діяльності, чи включена у різні заняття для реалізації їх програмових завдань.

• Художня література. 1 заняття на тиждень може бути проведено за рахунок кількості таких занять: художньо-продуктивної діяльності у середній та старшій групах, розвитку мовлення у ІІ молодшій групі, інтегруватися у вище названі заняття в групах раннього віку та І молодшій.

Сенсорний, логіко-математичний розвиток

• Під час планування здійснюється конкретизація тем і завдань у межах чинних програм з урахуванням вікових особливостей дітей (акцент на практичне ознайомлення з матеріалом).

Розвиток мовлення
і культура мовленнєвого спілкування

• формування та розвиток фонематичної, лексичної компетентності;

• формування граматичної, діалогічної, монологічної компетентності;

• інтеграція завдань з художньої літератури (перша та друга молодша групи).

Здоров’я та фізичний розвиток

• Фізкультурні заняття проводяться з дворічного віку.

• Для дітей дошкільного віку фізкультурні заняття проводяться не менше 3 разів на тиждень.

• У дні, коли немає фізкультурних занять, проводять фізкультурні комплекси під час денної прогулянки.

Фізичне виховання дітей у дошкільному навчальному закладі складається з ранкової гімнастики; занять фізичною культурою; рухливих ігор та ігор спортивного характеру; загартування; фізкультурних хвилинок під час занять, фізкультурних пауз між заняттями; фізкультурних комплексів під час денної прогулянки.

Визначаючи обсяг рухової активності дітей, необхідно враховувати стан їхнього здоров’я та психофізіологічні особливості.

Розподіл навантаженняна тиждень на дитину

у спеціальній групі для дітей з порушенням мовлення

2023/2024навчальний рік

Види діяльності за освітніми лініями Кількість занять на тиждень у середній (від 5 до 6 років)
Ознайомлення із соціумом 3
Ознайомлення з природним довкіллям 2
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо) 1 5
Сенсорний розвиток -
Логіко-математичний розвиток 2
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 3
Здоров’я та фізичний розвиток 2 3
Корекція порушень мовленнєвого розвитку, формування здатності здійснювати комунікацію в різних сферах спілкування 3 Завдання корекції порушень мовленнєвого розвитку, формування здатності здійснювати комунікацію в різних сферах спілкування інтегруються в усі види діяльності дітей протягом дня: ігрову, трудову, навчальну
Загальна кількість занять на тиждень 15
Додаткові освітні послуги на вибір батьків: - логіко-математичний розвиток 1
Максимальна кількість занять на тиждень 16
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) 6,25

Примітки:

1– Передбачає заняття з музичної, образотворчої діяльності, художньої літератури. Театралізована діяльність присутня протягом дня як самостійний вид діяльності чи включена в різні заняття для реалізації їх програмових завдань. 1 заняття на тиждень із художньої літератури проводиться за рахунок кількості занять з художньо-продуктивної діяльності.

2– Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей.

3– Передбачає корекцію порушень мовленнєвого розвитку у дітей в предметно-практичних діях під час фронтальних, корекційних підгрупових та індивідуальних занять.

4– Максимально допустиме навчальне навантаження визначають шляхом множення загальної кількості занять на тиждень, відведених на вивчення освітніх ліній у віковій групі, на тривалість заняття залежно від віку вихованців.

Кiлькiсть переглядiв: 493

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.